
Bycie produktywnym i wydajnym w tym pędzącym świecie może być wyzwaniem. Przy tak wielu rozpraszaczach uwagi, atakujących nas ze wszystkich inteligentnych gadżetów, takich jak smartfony czy tablety i sprawiających, że jesteśmy nieustannie zajęci, istotnym jest nauczyć się skupiać na najważniejszych zadaniach.
Męczysz się, bezmyślne marnując czas na przewijaniu informacji w mediach społecznościowych? Nie chcesz już dawać się wciągać tym wszystkim aplikacjom mobilnym w sklepach z aplikacjami, przez które tylko spędzasz cenny czas na bezsensownych grach? Najwyższy czas postawić na inteligentne aplikacje zwiększające produktywność, które pozytywnie wpłyną na Twoje życie.
Wybrane przez nas najlepsze aplikacje do organizacji i zarządzania czasem pozwolą Ci lepiej zorganizować swoje życie i robić więcej niż tylko tworzyć listy rzeczy do zrobienia. Sprawdź nasze propozycje najlepszych aplikacji na iOS i Androida, i zyskaj większą produktywność w każdych 24 godzinach swojego życia!
Najlepsze aplikacje do planowania – zyskaj doskonałą równowagę między pracą i życiem prywatnym
Nie trzeba pracować ciężko – lepiej pracować inteligentnie. Lepsza umiejętność zarządzania czasem i organizacja pracy pomogą Ci maksymalnie wykorzystać godziny pracy. Dzięki naszym aplikacjom do zarządzania czasem, planowania i śledzenia, z których część posiada także dodatki internetowe i desktopowe, zawsze wykorzystasz swój potencjał w pełni.
Zautomatyzuj swoje planowanie zadań za pomocą Kalendarza: Spotkania i planowanie

Zarządzaj kalendarzem i planerem z pomocą tego rozwiązania do zarządzania czasem z obsługą AI. Aplikacja oferuje asystenta wirtualnego, który uczy się i dopasowuje do Twojego kalendarza, umożliwiając automatyzację planowania spotkań, zaproszeń i wprowadzania zmian.
Ta aplikacja synchronizuje wszystkie Twoje kalendarze z Google, Apple i Outlooka. Jednocześnie pokazuje je w możliwym do udostępnienia, pojedynczym, łatwym do dostosowania widoku pulpitu. Już darmowa wersja zapewnia świetne funkcje, a płatna oferuje więcej narzędzi wspomagających produktywność z pomocą analiz.
Android: Darmowa. Dostępna na urządzenia z systemem Android 5.0 i wyższym.
iOS: Darmowa. Dostępna na iPhone, iPad i iPod Touch z systemem iOS 11.0 i wyższym.
Rejestruj swoje godziny pracy za pomocą Toggl Track: Śledzenie czasu i dziennik godzin pracy

Niezależnie od tego, czy jesteś wolnym strzelcem, czy pracujesz z domu, wypełnianie grafiku i raportowanie właśnie stały się łatwiejsze. Aplikacja Toggl Track to świetny sposób śledzenia czasu spędzonego na wykonywanie projektów i zadań dla klientów, a wszystko za jednym dotknięciem. Aplikacja obsługuje również asystenta głosowego Siri na urządzeniach Apple (iOS 12.0), co pozwala dodatkowo zaoszczędzić czas!
Dzięki rozszerzeniu przeglądarki i obsłudze wielu platform możesz bezproblemowo śledzić i synchronizować całą swoją pracę z telefonu, komputera stacjonarnego i sieci. Zmieść się we wszystkich wyznaczonych dedlajnach dzięki funkcjom integracji Kalendarza. Aplikacja będzie wysyłać powiadomienia o rozpoczęciu wydarzenia i umożliwi Ci szybkie wprowadzanie szczegółowych danych czasowych.
Android: Darmowa. Dostępna na urządzenia z systemem Android 5.0 i wyższym.
iOS: Darmowa. Dostępna na iPhone, iPad i iPod Touch z systemem iOS 11.0 i wyższym.
Zaznacz to na swojej liście w Todoist: Lista rzeczy do zrobienia, zadania i przypomnienia

Skorzystaj z rysika swojego urządzenia i potężnego silnika języka naturalnego Todoist, który przekształci Twoje odręczne zapiski w zadanie wpisane w planer. Ta pomocna aplikacja pozwala zachować porządek i oferuje spersonalizowane trendy produktywności. Tym sposobem pomaga lepiej zarządzać czasem i motywuje do budowania trwałych nawyków.
Jeśli chodzi o pracę, z łatwością współdziałaj z członkami zespołu lub klientami, udostępniaj projekty, ustawiaj przypomnienia o terminach i nie tylko. Możesz zintegrować narzędzia takie jak Gmail, Slack, Amazon Alexa i inne, aby zwiększyć wydajność zarówno w pracy, jak i w życiu codziennym.
Android: Darmowa.
iOS: Ściągnij darmową aplikację. Dostępna na iPhone, iPad i iPod Touch z systemem iOS 11.0 i watchOS 3.0 i wyższymi.
Kompaktowe rozwiązanie do zarządzania firmą, śledzenia czasu i wydatków Harvest

Aplikacja Harvest, menedżer czasu i narzędzie do śledzenia wydatków w jednym, jest jedną z najlepszych aplikacji do planowania i organizacji dla freelancerów i firm. Aplikacja ma przejrzyste i profesjonalne karty czasu pracy, dzięki którym na bieżąco przypilnujesz, by wszystko szło zgodnie z planem.
Użytkownicy mogą przeglądać szczegółowe notatki dotyczące zadań, a administratorzy kontrolują timery swojego zespołu w czasie rzeczywistym. Aplikacja umożliwia także rejestrowanie wydatków i wysyłanie klientom profesjonalnych faktur. Dzięki tej wygodnej aplikacji możesz rozwijać swoje cele biznesowe i zawodowe, efektywnie zarządzając czasem i wydatkami.
Android: Darmowa. Dostępna na urządzenia z systemem Android 6.0 i wyższym.
iOS: Darmowa. Dostępna na iPhone, iPad i iPod Touch z systemem iOS 13.0 i wyższym.
Najlepsze aplikacje do organizacji czasu swojej rodziny
Choć to zarządzanie ogromną firmą z wielomilionowym kapitałem może wydawać się szczególnie wymagającym zadaniem, prowadzenie domu i dbanie o grafik rodziny potrafi być równie wielkim wyzwaniem. Ułatw je sobie, korzystając z naszych najlepszych aplikacji do organizacji i planowania. Postaw na spokój i nigdy już nie przegap wizyty u dentysty.
Szybkie i skuteczne zakupy z Remember the Milk

Napięty grafik i ciągła gonitwa sprawiają, że większość list zadań do zrobienia ląduje w śmieciach lub na kupce porzuconych paragonów i innych świstków. Aplikacja Remember the Milk pozwala mieć listę zadań wygodnie pod ręką, wprost na ekranie smartfona.
Aplikacja nie tylko pomaga w edycji listy rzeczy do zrobienia. Pozwala ustawić swoje priorytety i przypomnienia, które następnie otrzymasz przez e-mail, SMS, komunikator, Twitter i powiadomienia mobilne. Funkcja Smart Lists umożliwia wyszukiwanie zadań i robienie notatek. A dzięki widoczności nadchodzących zadań, wykonasz wszystko w najbardziej sensownej kolejności.
Android: Darmowa. Dostępna na urządzenia z systemem Android 4.1 i wyższym.
iOS: Aplikacja dostępna za darmo w App Store. Dostępna na iPhone, iPad i iPod Touch z systemem iOS 11.0 i watchOS 5.0 i wyższymi.
Cozi Family Organizer dla rodzin, które planują wspólnie

Organizacja spotkań rodzinnych i przypominanie krewnym o zbliżających się wizytach, terminach i okazjach może odbywać się w jednej aplikacji. Cozi Family Organizer to doskonałe narzędzie do pozostawania w kontakcie z rodziną. Aplikacja umożliwia członkom rodziny udostępnianie kalendarza w celu planowania i modyfikacji grafików za pomocą prostego kalendarza oznaczonego kolorami.
Aplikacja oferuje także listy zakupów (Shopping Lists) i listy zadań (To-Do Lists), ułatwiające podział domowych obowiązków i zaplanowanych spraw bez ciągłego powtarzania i marudzenia. Aplikacja Cozi to prawdziwy must-have w każdej rodzinie, której członkom marzy się większa skuteczność działania. A jeśli masz krewnego, który mieszka daleko i tęskni za domowym jedzeniem, aplikacja Cozi umożliwi Ci przesłania mu przepisu poprzez funkcję Recipe Box.
Android: Darmowa. Dostępna na urządzenia z systemem Android 4.1 i wyższym.
iOS: Darmowa. Dostępna na iPhone, iPad i iPod Touch z systemem iOS 11.0 i wyższym.
Wykonywanie domowych obowiązków może być przyjemne z OurHome: Zadania i nagrody

Nie jest łatwo nakłonić dzieci do wykonania zaplanowanych zadań. Z pomocą przychodzi aplikacja OurHome! Przypominająca grę apka jest zabawna i motywująca zarówno dla młodszych, jak i starszych członków rodziny. Funkcje celów i nagród w tym systemie zadań pozytywnie wpływają na umiejętność zarządzania czasem i ogólną produktywność.
Rodzice zyskają okazję do śledzenia aktywności dzieci i ich rozwoju w całkowicie nienachalny sposób. A dzieciaki pokochają możliwość samodzielnego wykonywania obowiązków i będą dumne ze swoich osiągnięć. Aplikacja zawiera także rodzinny kalendarz, współdzieloną listę zakupów i inne opcje. Co więcej, jest zupełnie wolna od reklam i można ją zsynchronizować z nieograniczona liczbą urządzeń.
Android: Darmowa. Dostępna na urządzenia z systemem Android 5.0 i wyższym.
iOS: Darmowa. Dostępna na iPhone, iPad i iPod Touch z systemem iOS 11.0 i wyższym.
Dobre przyzwyczajenia od wczesnych lat z Timo Kids Routine Timer

Małe dzieci mogą mieć trudności z przestrzeganiem harmonogramu i nie być w nastroju do wykonywania zadań na dany dzień. Ale dzięki słodkiemu interfejsowi użytkownika i uroczym postaciom w aplikacji Timo możesz sprawić, że maluchy będą się bawić i jednocześnie uczyć zarządzania czasem.
Dzienny kalendarz wykorzystuje wizualne i dźwiękowe dynamiczne timery oraz system nagród, które motywują dzieci do wykonywania zadań na czas. Rodzice mogą tworzyć listy obrazkowe i ustawiać odliczanie z alarmem, by podtrzymać ducha rywalizacji. Możesz także zmienić kolejność codziennych obowiązków poprzez przeciąganie i upuszczanie, co czyni aplikację wyjątkowo łatwą w obsłudze.
Android: Darmowa. Dostępna na urządzenia z systemem Android 4.4 i wyższym.
iOS: Darmowa. Dostępna na iPhone, iPad i iPod Touch z systemem iOS 10.0 i wyższym.
Najlepsze aplikacje wspierające produktywność dla uczniów i nauczycieli
Nauczyciele i uczniowie muszą robić coś więcej niż tylko zarządzać czasem – muszą zachować spokój i nauczyć się koncentrować na czekających na nich zadaniach. Nasze wybrane aplikacje zwiększające produktywność pomogą Ci rozplanować zadania oraz zbudować i rozwijać dobre nawyki. W ten sposób zwiększą Twoją produktywność i zapewnią Ci trochę bezcennego czasu dla siebie.
Skutecznie wykonuj pracę i zadbaj o koncentrację z aplikacją Forest

Prokrastynacja uniemożliwia Ci ukończenie ważnego zlecenia? Łapiesz się na bezmyślnym scrollowaniu mediów społecznościowych? Uwolnij się z macek smartfonu i skup na aktualnym zadaniu z aplikacją Forest.
Aplikacja zachęca do skupienia się na pracy i zadaniach, tworząc wirtualne drzewka w czasie, gdy nie sięgasz po smartfon. Stwórz czarną listę stron, które odciągają Twoją uwagę, a po wykonaniu zadania, w nagrodę nakarm oczy uspokajającym widokiem rosnącego lasu. Aplikacja pozwala również zasadzić prawdziwe drzewo, wydając zarobione w niej wirtualne monety.
Android: Płatna.
iOS: Płatna. Dostępna na iPhone, iPad i iPod Touch z systemem iOS 10.0 i watchOS 3.2 i wyższymi.
Pracuj bez rozpraszaczy z RescueTime

Marnujesz czas na przeglądaniu dziwnych stron zamiast pracować? RescueTime pozwoli Ci prześledzić, gdzie spędzasz czas na cyfrowych marzeniach. Ten praktyczny tracker pokaże Twoje nawyki związane z użytkowaniem telefonu, automatycznie śledząc użycie aplikacji, i skategoryzuje je według poziomu produktywności.
Aplikacja pozwala ograniczyć czas spędzany przed ekranem poprzez ustawienie niestandardowych celów i limitów czasowych, a następnie wysyłanie powiadomień w czasie rzeczywistym, gdy je przekroczysz. Dzięki sesjom FocusTime blokuje rozpraszające witryny internetowe i ogranicza cyfrowe zakłócenia w telefonie. Wraz z aplikacją ściągniesz oprogramowanie do zarządzania czasem na komputerze.
Android: Darmowa. Dostępna na urządzenia z systemem Android 5.0 i wyższym.
iOS: Darmowa. Dostępna na iPhone, iPad i iPod Touch z systemem iOS 12.0 i wyższym.
Koniec z przedrzemanym dniem – inteligentny budzik Kiwake

Późna pobudka to zdecydowany przeciwnik produktywności. Zarządzanie czasem warto zacząć od wstania o wyznaczonej porze, bez uciekania się do przycisku drzemki. Aplikacja Kiwake to inteligentny budzik, który zadba o to, byś skutecznie wydobył się z łóżka i już od świtu był gotów do działania.
Cooldown Timer, bez funkcji drzemki, daje Ci maksymalnie 3 minuty na wygonienie snu z ciała przed rozpoczęciem 3-stopniowego procesu budzenia Kiwake. Na proces składają się pobudka Ciała, pobudka Mózgu oraz pobudka Motywacji, dzięki którym Twoje ciało i umysł będą gotowe na nowy, aktywny dzień.
Android: Aplikacja niedostępna.
iOS: Darmowa. Dostępna na iPhone, iPad i iPod Touch z systemem iOS 12.0 i wyższym.
Organizacja z Trello: Zorganizuj wszystko z każdym i wszędzie!

Planujesz kolejny, duży projekt biznesowy albo rozpoczynasz przygodę z publikowaniem? Dzięki Trello możesz zaspokoić wszystkie potrzeby związane z zarządzaniem projektami w jednym miejscu. Aplikacja organizuje informacje na wirtualnej tablicy z przyjemnymi efektami wizualnymi i możliwością efektywnego ustawiania zadań.
Elastyczność i bogactwo opcji personalizacji w aplikacji Trello gwarantują lepszą wydajność pracy przy wspólnych projektach i większą kreatywność. Spośród różnych dodatków, postaw na integrację Map i Kalendarza, by lepiej zarządzać realizacją projektu. Używaj aplikacji także offline – włącz powiadomienia i otrzymuj regularne aktualizacje statusu projektów.
Android: Darmowa.
iOS: Darmowa. Dostępna na iPhone, iPad i iPod Touch z systemem iOS 13.0 i wyższym.
Trzymaj się planu
Przeglądając naszą listę, z pewnością odkryłeś już, że nie wszystkie aplikacje do zarządzania czasem muszą być płatne. Darmowe apki są równie skuteczne i wydajne, i tak samo pomogą Ci zwiększyć codzienną produktywność i osiągnąć sukces w dłuższej perspektywie.
Zawsze, gdy natrafisz na płatną aplikację, pamiętaj, by przed jej zakupem przetestować wersję próbną. Wiele z aplikacji mobilnych posiada także wersje na komputer stacjonarny MAC i Windows. Niektóre mają nawet wersje internetowe, dzięki którym zadbasz o synchronizację niezależnie od aktualnie używanego urządzenia. Nie zapominaj o tych przydatnych funkcjach!
Jeśli zdecydowałeś się już na najlepsze aplikacje do zarządzania czasem, zadbaj także o niezbędną moc dla swoich urządzeń. Osoby zajęte i zapracowane mogą polegać na powerbanku, z którym skutecznie wykorzystasz potencjał omawianych aplikacji.
Mamy nadzieję, że nasze aplikacje do planowania, organizacji i zarządzania czasem pomogą Ci prowadzić pełniejsze, szczęśliwsze i bardziej bezstresowe życie!
Szukasz gadżetów smart, które poprawią jakość życia? Porozmawiajmy!