Wszelkie statystyki wskazują, iż w ostatnim czasie sprzedaż tabletów znacznie spada, ale nie oznacza to, że prym wiodą smartfony. Coraz większą popularnością cieszą sie bowiem fablety, które okazały sie bardziej funkcjonalne dla wymagających użytkowników.
Według badań amerykańskiego rynku przeprowadzonych przez Kantar Worldpanel, sprzedaż fabletów w bieżącym roku znacznie wzrosła. Do końca pierwszego kwartału ich sprzedaż wynosiła 21% udziału na rynku urządzeń mobilnych. A co najistotniejsze jest to prawie 4 razy lepszy wynik, w porównaniu z tym samym okresem w roku ubiegłym, kiedy to ich sprzedaż wynosiła zaledwie 6 %.
Za wzrost sprzedaży fabletów odpowiedzialność ponosi przede wszystkim Apple: wśród wszystkich sprzedanych fabletów w tym roku, az 44% stanowi iPhone 6 Plus z 5,5- calowym wyświetlaczem. A to właśnie wielkość ekranu jest głównym czynnikiem, z powodu którego konsumenci coraz częściej wybierają fablety. Duży ekran jest istotny aż dla 43% użytkowników telefonów, pracujących na systemie iOS i 47% zwolenników urządzeń z Androidem.