Apple Watch trafi do sprzedaży dopiero 24 kwietnia, ale gigant z Cupertino zadbał o to, aby potencjalni nabywcy byli jak najlepiej przygotowani na pojawienie się tego urządzenia. Poza kampanią reklamową, producent przygotował krótkie filmy instruktażowe, które obrazowo prezentują najważniejsze funkcje zegarka.
Przedsprzedaż Apple Watch rusza 10 kwietnia i od tego momentu będzie można wypróbować urządzenie w jednym z głównych sklepów Apple. Oficjalna sprzedaż rozpocznie się 24 kwietnia w następujących krajach: Kanadzie, Australii, Hong Kongu, Japonii, Chinach, Wielkiej Brytanii, Niemczech, Francji i Stanach Zjednoczonych.
Apple Watch Guided Tours – czyli przewodniki po świecie Apple Watch
Obecnie do sieci trafiły cztery filmiki instruktażowe, ale jak zapewnia producent sekcja będzie stale uaktualniana, aby jak najlepiej nauczyć klientów, jak korzystać z zegarka Apple.
Pierwsze z nagrań, pod tytułem Welcome, to prawie 5-minutowe wideo, które jest ogólną prezentacją Apple Watcha i przeglądem jego najważniejszych możliwości i funkcji.
Drugie nagranie, o nazwie Messages, skupia się na odbieraniu wiadomości na Apple Watchu: wyświetlenie treści wiadomości nastepuje po podniesieniu ręki przez użytkownika, zamknięcie po opuszczeniu ręki, odpowiedź na wiadomość jest zaś mozliwa za pomocą tekstu, mowy lub obrazków, można także ustalić najczęściej używane wzory odpowiedzi.
Trzeci przewodnik: Faces, to przegląd po dostępnych tarczach zegarka: możliwy jest wybór koloru, wzoru, czy też jeden ze stylów tarczy Apple Watcha.
Czwartym i jak na razie ostatnim zaprezentowanym nagraniem jest Digital Touch, który skupia się na nowych sposobach komunikacji z bliskimi: poprzez narysowane obrazki, emotikony, czy przesłanie bicia własnego serca.
Pozostałe filmy, mające skupiać się na m.in. na korzystaniu z Siri, wykonywaniu połączeń głosowych, korzystania z funkcji fitness, zarządzaniu muzyką, czy używaniu Appla Pay, będą udostępniane sukcesywnie w najbliższym czasie.