Wszyscy znamy nazwy największych i najpopularniejszych firm z branży IT: Apple, Samsung, Microsoft itp., codziennie stykamy się z ich produktami, ale czy kiedykolwiek zastanawialiście się dlaczego właśnie tak, a nie inaczej założyciele nazwali swoje korporacje?
Odpowiedzi na to pytanie mogą Was zaskoczyć, ponieważ okazuje się, że nazwy gigantów, najczęściej wcale nie są wynikiem przemyślanej strategii, ale powstały na skutek przypadku lub prywatnych preferencji.
1. Apple – każdy z nas zna logo firmy – charakterystyczne nadgryzione jabłko, skąd taka nazwa i znak, niezwiązane zupełnie z branżą IT? Otóż, jak stwierdził założyciel firmy Steve Jobs: Po pierwsze, lubię jabłka, a po drugie, Apple znajdowałoby się w książce telefonicznej nad firmą Atari, w której wtedy pracowałem.
2. Samsung – drugi z gigantów z branży elektroniki, swoją nazwę zawdzięcza symbolice trzech gwiazd, bowiem w języku koreańskim słowo samsung oznacza właśnie trzy gwiazdy. Nazwa miała odnosić się do siły, potencjału i wielkości, które symbolizują trzy gwiazdy, a które korporacja zamierzała osiągnąć w najbliższej przyszłości. Jak widać nazwa okazała sie prorocza.
3. Google – nazwa powstała jako celowe przeinaczenie liczby Googol, oznaczającej ogromną wartość (jest to bowiem równowartość jedynki i stu zer w zapisie dziesiętnym). Założyciele od początku swoje działalności planowali gromadzić i przetwarzać wszelkie dostępne zbiory informacji. W ten sposób powstała największa dostępna wyszukiwarka.
4. Microsoft – nazwa firmy odnosi się do obszaru jej działania. Powstała z połączenia dwóch angielskich słów: microprocessor (mikroprocesor) oraz software (oprogramowanie).
5. Skype – podobnie jak w przypadku firmy Microsoft, także Skype powstał jako kombinacja dwóch angielskich słów, mających związek z działalnością firmy: sky (niebo) oraz peer-to-peer network (sieć P2P).